ORF: Netanjahu látogatásával lőttek a CEU-nak

ORF: Netanjahu látogatásával lőttek a CEU-nak

Benjamin Netanjahu izraeli miniszterelnök magyarországi látogatásával sok száz cikk foglalkozik a nemzetközi sajtóban, amelyek zöme kiemelten terjeszti, hogy Magyarországon dúl az antiszemitizmus.

A világért sem tulajdonosaik ellesett elvárásaihoz igazodva. Mint teszi azt a holland Volkskrant mai száma, amely alcímében hirdeti az Orbán-Netanjahu találkozóról: „A budapesti kormány flörtöl az antiszemitizmussal”.

Több tucat ilyen jelentés átnézése után annyi azonban elmondható, a német, francia, brit, stb. állami médiaszócsövekhez hasonlóan a bennünket köztudottan imádó osztrák közszolgálati ORF az izraeli kormányfő itteni látogatásáról nagyon tömör és totálisan velős, 11 soros beszámolóba ágyazta levelibéka jóslatát a Soros-egyetemről.

Miután az első sorokban tényszerűen leírja a látogatás programját, ezt írja: „Neanjahu látogatása egy olyan új magyarországi felsőoktatási törvénnyel kapcsolatos vita hátterében történik, amely a külföldről jövő esetleges befolyásszerzés ellen irányul. Ami a George Soros amerikai milliárdos által alapított Közép-európai Egyetem (CEU) végét jelentheti.”

És a záróakkord: „Soros ellen a jobboldali populista FIDESZ párt folytat plakátkampányt, mivel liberálisabb bevándorláspolitikáért száll síkra. Soros magyar-zsidó családból származik.”

Amihez két megjegyzés: vajon a magyar kormányt folyamatosan jelzősítő ORF miért nem tesz jelzőt például az ausztrál, új-zélandi, argentin, dán, mozambiki, albán, stb. kormányok elé, amikor róluk tudósít? Mondjuk így: „a durván neokon argentin kormány”? Csak nem…?

Olvasóink alaposabb tájékoztatása céljából az interneten rákerestünk a „plakátkampány” kifejezésre azzal, vajon a világ melyik országát dobja ki elsőként a keresés. Megnéztük a Google német keresőjén (nehogy részrehajlással legyünk vádolhatóak, amiért a magyarra kihegyezett beállítást használjuk), majd a Bing, a Yandex, a Yahoo és a DuckDuckGo keresőjét. Mindenhol Magyarországot dobta ki az elsők között az országspecifikus találatoknál.

Végül a 444.hu-nak és naponta ürgebőrös Putyinozó társai tájékoztatására: velük szemben ismét nem összeesküvésekről, hanem tényekről beszélünk.

Lovas István


Forrás:gondola.hu
Tovább a cikkre »